Biuro rachunkowe PARTNER Warszawa Centrum Biuro rachunkowe PARTNER Warszawa Centrum
Zadzwoń!

602 753 257

22 65 20 884

Godziny otwarcia: Pon - Pt: 08:00 - 16:00

Odpowiedzialność biura rachunkowego za prowadzenie ksiąg rachunkowych

Dla wielu przedsiębiorstw zlecenie prowadzenia ksiąg rachunkowych wyspecjalizowanym biurom rachunkowym stanowi obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak zanim powierzymy biuru rachunkowemu rozliczenia swojej firmy, warto zapoznać się z odpowiedzialnością biura rachunkowego za prowadzenie ksiąg, aby wiedzieć w przyszłości kto ponosi odpowiedzialność za błędy, które mogą się pojawić podczas prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Powierzenie rachunkowości firmy biurom rachunkowym znacznie redukuje koszty, gdyż firma nie musi kupować oprogramowania, inwestować w szkolenie pracowników czy też systemy przechowywania dokumentów w bezpieczny sposób. Jednak korzystanie z usług zewnętrznej księgowości może także mieć swoje wady i musimy wiedzieć kto odpowiada za powstałe błędy.

Powierzenie prowadzenia księgowości firmie zewnętrznej nie oznacza, że właściciel firmy jest zwolniony z odpowiedzialności za problemy wynikłe z prowadzenia rachunkowości. Jeśli wpłaty do ZUS nie zostaną na czas wysłane lub jeśli w dokumentach wystawianych dla urzędu skarbowego pojawią się błędy, to odpowiedzialność spada na właściciela firmy, który ryzykuje majątkiem osobistym i firmy, w razie powstania błędów.

Biuro rachunkowe PARTNER Warszawa Centrum

Jednak nie znaczy to, że biuro rachunkowe jest wolne od odpowiedzialności. Biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za błędy popełnione przez swoich pracowników. Właściciel firmy, która powierzyła danemu biuru swoje rachunki, może dochodzić swoich praw w drodze procesu cywilnego i domagać się odszkodowania za wynikłe błędy. Ponadto biuro rachunkowe jest zobowiązane do naprawienia błędów. Oznacza to, iż właściciel firmy jest zobowiązany do udowodnienia, że błędy wyniknęły z pracy biura rachunkowego. Natomiast biuro rachunkowe może starać się udowodnić, że błędy nie wyniknęły z jego winy.

Aby uniknąć problemów konieczne jest dokładnie spisanie umowy z biurem rachunkowym i dokumentować każdorazowo przekazywanie dokumentów.

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć pliki cookies?
ROZUMIEM